SchulungenIBMIBM SustainabilityIBM Control Desk 7.6 Service Request Management Fundamentals (TP362G)
Lade Schulungen
vollständiger Stern vollständiger Stern vollständiger Stern vollständiger Stern halber Stern
4.2
(69)

IBM Control Desk 7.6 Service Request Management Fundamentals (TP362G) Seminar

Managing Service Desk

This course introduces you to the fundamental concepts of managing a Service Desk using IBM Control Desk. Through instructor-led discussion, demonstrations and hands-on labs, you learn how to create and resolve service requests, incidents and problems. You also learn to manage a service catalog, obtain user feedback through surveys, and generate reports.

IBM Global Training Provider

Mit einem Training von IBM erweiterst du das Know-how deiner Mitarbeiter – ein klarer Wettbewerbsvorteil für dein Unternehmen. Mit unseren Services und der neuesten Technologie für verteiltes Lernen aktualisierst du die Fähigkeiten deiner IT-Mitarbeiter.

Inhalte IBM Control Desk 7.6 Service Request Seminar

You should be able to perform the following tasks:

  • Describe the features and applications of the Service Desk and Service Catalog
  • Explain the purpose and goals of request fulfillment, incident management, and problem management processes
  • Handle an issue from initial report to resolution using the Service Desk
  • Follow an offering from shopping to fulfillment using the Service Catalog

Course Outline

Overview

  • Service Request Management challenges
  • Industry standards
  • Tivoli’s process automation engine
  • IBM Control Desk

Service management

  • IBM Service Management overview
  • Service operation
  • Support levels overview
  • Tickets overview
  • Working with other management processes

The Service Desk

  • Service Desk overview
  • The Service Requests application
  • Looking for new tickets
  • Creating new service requests
  • Filling out the service request
  • Time management
  • Information locations overview
  • Searching for information
  • Fulfilling the request
  • Communications
  • Documenting the solution
  • Resolving tickets
  • The Incidents application
  • Creating the incident ticket
  • Filling out the incident ticket
  • Resolving the incident
  • The Problems application
  • Creating a problem ticket

Service requests, incidents, and problems

  • Process flow
  • Request Fulfillment roles
  • Simple information request scenario
  • Solution lookup scenario
  • Solution creation scenario
  • Complex issue scenario
  • Incident management overview
  • Global issues
  • Event management
  • Incident roles
  • Incident management scenario
  • Problem management overview
  • Problem management roles
  • Problem management scenario

The Service Catalog

  • Service Catalog overview
  • The Service Catalog process
  • Scenario

Self-service

  • Overview
  • Role
  • Self-service tools
  • Scenarios
  • Navigating the Service Portal

Workflows

  • Overview
  • Workflow process maps
  • Task assignments
  • Routing workflow
  • Workflow actions
  • Scenarios

Service level agreements

  • Overview
  • Commitments
  • Escalations
  • Applying service level agreements

Surveys

  • Measuring satisfaction
  • Survey forms
  • Creating a survey
  • Sending surveys

Reporting

  • Overview
  • Running reports
  • Reports

Wir schulen auch bei dir vor Ort!

Diese IBM Control Desk 7.6 Service Request Schulung führen wir auch bei dir im Unternehmen als individualisierte IBM Control Desk 7.6 Service Request-Firmenschulung durch.

Zielgruppe IBM Control Desk 7.6 Service Request Seminar

This course is designed for anyone who implements or uses IBM Control Desk for Service Desk and Service Catalog functions, or anyone working with Service Requests, Incidents or Problems.

Voraussetzungen IBM Control Desk 7.6 Service Request Seminar

Before taking this course, you should have the following skills:

  • At a minimum, intermediate computer skills
  • The ability to visualize complex scenarios

Bewertungen

IBM Control Desk 7.6 Service Request Schulung
Daumen nach oben (Bewertungsübersicht)
4.2
69 Bewertungen
vollständiger Stern vollständiger Stern vollständiger Stern vollständiger Stern
Kundenstimme männlich
Nina P.
GEUTEBRÜCK GmbH
vollständiger Sternvollständiger Sternvollständiger Sternvollständiger Sternvollständiger Stern
Das Seminar hat meine Erwartungen voll erfüllt. Man hat gemerkt, dass der Trainer Spaß an der Sache und sehr viel Ahnung vom Thema hat. Das Gefühl hat man nicht in allen Schulungen (auf Schulungen im Allgemeinen bezogen).
Kundenstimme männlich
Thomas M.
Aldi GmbH & Co. KG
vollständiger Sternvollständiger Sternvollständiger Sternvollständiger Sternvollständiger Stern
Lernen in einem sehr entspannten und angenehmen Klima. Prima!
Kundenstimme männlich
Wolfgang N.
ThyssenKrupp Nirosta
vollständiger Sternvollständiger Sternvollständiger Sternvollständiger Sternvollständiger Stern
Eine gute Adresse für das Erlernen scheinbar schwieriger und trockener Themen, die hier gut aufbereitet werden.
Close Modal

Lade dir ein PDF mit allen Infos zur Schulung herunter

Unterrichtszeiten

Schulungsort

Live Online Schulung

Technische Voraussetzungen

Hinweise zur Anreise

Hinweise zum Schulungsort

Anfrage

Deine Daten für die gewünschte Anfrage

*“ zeigt erforderliche Felder an

Hidden
Bitte gib eine Zahl von 1 bis 99 ein.
Dieses Feld dient zur Validierung und sollte nicht verändert werden.