IBM Unica Campaign Introduction 8.6 Schulung

Unica Campaign Introduction Schulung IBM Schulung

Unica Campaign Introduction Schulung:
The basics of designing, building and executing

This course explores the basics of designing, building and executing a marketing campaign using IBM Unica Campaign. This course prepares you to configure IBM Unica Campaign\'s processes for use in campaigns from simple to moderate in complexity, use data structures in campaigns, create offers and apply them to campaigns, and to track responses to campaigns. This course is one of five classes in the IBM Unica Campaign 8 learning series. To complete your learning you should also attend the IBM Unica Campaign 8 Administration, the IBM Unica Campaign 8 Architecture and Installation, the IBM Unica Reports Installation and Administration, and the IBM Unica Campaign Advanced Techniques classes.

Diese Unica Campaign Introduction Schulung bieten wir Ihnen auch als individuelles Unica Campaign Introduction Training vor Ort als Firmen-Seminar an.

Seminarinhalt  

IBM Unica Campaign Basics

  • The IBM Unica Marketing Platform
  • Integrated Marketing
  • Navigation and Logon
  • Other Menu and Page Features
  • Campaign Concepts and Terminology
  • Navigating Around the Unica Campaign Interface

 

Building a Flowchart, Part 1: Data Selection and Manipulation

  • Creating Flowcharts
  • The Select Process
  • Table and Table Catalogs
  • Strategic Segments
  • Process Status Indicators
  • The Merge Process
  • The Segment Process
  • The Sample Process
  • Running Flowcharts
  • Flowcharts Templates

 

Building a Flowchart, Part 2: Data Refinement and Output

  • Building Queries
  • Derived Fields
  • Why Use Derived Fields?
  • User Variables
  • Snapshot Process
  • Audience Levels
  • Table Mapping
  • The Audience Process
  • The Extract Process
  • Scheduler

 

Offer Attributes, Offers and Offer Lists

  • The Offer and Response Life Cycle
  • Offer Concepts
  • Offer Attributes
  • Offers and Offers Versions
  • Creating Offers
  • Using Offer Lists
  • Creating an Offer Lists

 

Assigning Offers and Cell Management

  • The Offer - Response Cycle
  • Offer Assignment Flow
  • Treatments and Treatment Codes
  • Contact History Concepts
  • Assigning Offers
  • Outbound Triggers
  • Target Cell Spreadsheet

 

Response Tracking and Reporting

  • The Offer - Response Life Cycle
  • Response Attribution
  • Response Categories
  • Example Scenario: The Offer
  • Analyzing Response History

 

Managing the Campaign Environment

  • Flowchart Logs
  • Custom Offer Attributes
  • Offer Templates
  • Sessions

 

More Campaign Objects and Processes

  • Custom Macros
  • Track Process

Weitere Informationen  

Zielgruppe

This basic course is for new users of IBM Unica Campaign, and Unica Partners who will be designing, building, and executing campaigns. For Unica Partners:

 

  • This course is part 1 of 5 in the Unica learning series.
  • Partners should attend all four parts.
    • Part 1: Introduction to IBM Unica Campaign 8
    • Part 2: IBM Unica Campaign 8 Administration
    • Part 3: IBM Unica Campaign 8 Architecture and Installation
    • Part 4: IBM Unica Reports Installation and Administration
    • Part 5: IBM Unica Campaign Advanced Techniques

Voraussetzungen

Learners should have general knowledge of database marketing


Ihr Vorteil


Profitieren Sie von den Vorteilen, Trainings bei einem autorisierten IBM Global Training Provider zu besuchen - mit Bestnoten in der Kundenzufriedenheit! INCAS gehört zu den erfolgreichsten IBM Trainingsresellern in Deutschland. Buchen Sie jetzt!

 

Haben Sie Fragen oder Wünsche?

Rufen Sie uns kostenlos an unter
0800 4772466


Senden Sie uns gerne eine E-Mail an beratung@incas-training.de

Schulungsinformation

Termine und Preise  

IBM Unica Campaign Introduction 8.6 Schulung

Preis:
€ 2.100,00 zzgl. MwSt.
€ 2.499,00 inkl. MwSt.

Dauer:
3 Tage

PDF Download
München    
3 Tage IBM Unica Campaign Introduction 8.6
  Beginn: Mo 09:30 Uhr  
  Ende: Mi 17:00 Uhr  
Wunschtermin auf Anfrage
Sie möchten dieses Training gerne an einem anderen Termin oder Ort besuchen?

Bitte klicken Sie Ihre Wunschtermine an

 

*  Diese Felder müssen ausgefüllt sein

Organisatorisches zum Seminar   

Kategorie: Unica Campaign Introduction Einsteigerseminar

Sonstiges:
Getränke, Mittagessen, Cross Channel Campaign Management-Teilnahmezertifikat und Unica Campaign Introduction-Schulungsunterlagen sind im Preis inbegriffen

Stichworte zu dieser Unica Campaign Introduction Schulung:
9T331DE, 9T331G

Informationen zum Durchführungsort:
Krefeld Düsseldorf Köln München

Unica Campaign Introduction Firmenschulung  

Die Vorteile einer Unica Campaign Introduction Firmenschulung in Ihrem Hause (InHouse Schulung) oder bei der INCAS liegen auf der Hand:

  • Teilnehmerunabhängiger Tagessatz
  • Zeitersparnis durch eine kurze und intensive Unica Campaign Introduction Schulung
  • Freie Terminwahl, auf Wunsch auch Abends oder an Wochenenden
  • Zielorientierter als eine offene Unica Campaign Introduction Schulung, da exakt auf Ihre Bedürfnisse zugeschnitten
  • Vertraulicher, da Internes auch intern bleibt
  • Wir leihen Ihnen auf Wunsch gerne Schulungsrechner

PDF Download Firmenschulung Senden Sie mir ein unverbindliches Angebot:

Ansprechpartner

Gewünschter Unica Campaign Introduction Seminarort

  •  
  •  
  •  

Ich fand die Möglichkeit der Diskussion mit Trainer und Teilnehmer zu verschiedener Lösungsmöglichkeiten mit ihren Vor- und Nachteilen sehr informativ und lehrreich. Großes Lob an den Trainer.

Manuela Völsch, Landesamt für Polizeiliche Dienste NRW Introduction to XML and the Microsoft .NET Platform.

Eine sehr intensive Schulung, bei der jegliche Aspekte von Rhapsody berücksichtigt werden.

Daniel Lindner, Continental Teves AG & Co. oHG IBM QQ143 - Essentials of IBM Rhapsody für System Engineers

Autorisierter IBM Trainer

Alternative IBM Trainings 

Kontakt  

INCAS Training und Projekte GmbH & Co. KG
Europark Fichtenhain A 15
D-47807 Krefeld
Fon: 02151 366250
Freecall: 0800 4772466
Fax: 02151 3662529
E-Mail: info@incas-training.de